tisdag 19 juni 2012

Blev inte mycket avchekande..

Men en helt fantastisk dag!

Jag och Linda åkte och hämtade Sofie vid 12 snåret.

Mission: Köpa mig en cykel.
Då det va lunchstägt med 8 minuter marginal när vi kom dit så åkte vi vidare till "snäckan"
Tydligen 7 affärer under samma tak...haha dom är söta här i  Löttorp.

Sen hade vi ju glömt att hänga Lindas tvätt, så blev åka hem igen och fixa det...
Vips så va klockan 13.30 och mot "cykelshopen"

Efter mycket velande då jag inte känner för att köpa en cykel som jag ska ha i 10 veckor för 1500...
Blev det en gammal mountain bike...haha
" Det enda som är värt något på cykeln är däcken och slangarna..
Du får den för 500.. VÄÄÄRT!!

Sen fikade vi på kaffestugan, va på nån outlet och på rödakorsets second hand.
Hittade inget...
Är på jakt efter glasflaskor som jag kan hälla min saft i...

Vi bestämmde middag med Tony, Patrik, Carina och deras barn Melker och Emil.

Efter vi handlat mat så hade vi 2 timmar att slå ihjäl..
Linda och Sofie åkte till Böda och sprang 4,3 km.

Jag som inte tränat min kondition på säkert 6 år stannade hemma och körde 30/30

Efter att Sofie förklarat va det är...
Det är tydligen gå snabbt i 10 min.
Springa 30 sek, gå 30 sek i 15 min, sen varva ner och stretcha.

Jag tänkte "BULLSHIT" jag kännde mig ju så jävla stark..så jag sprang på...
skulle jag inte gjort...
Började smaka blod i munnen och kunde fan knappt andas....så jag gick några minuter....sen 30/30 i 2 km...
ska nå 5 Km utan att gå...inte mycket för alla...men sjukt mycket för mig.
Stolt va jag och ville ta ett kort på mig själv i spegeln...Rödflammig, svettig, sjukt kittad i snygga träningskläder och iphonehållare på armen på facebook...
Fast kom på att jag hatar alla hurtiga människor som gör så...
Men bara så ni vet...SJUKT STOLT!

Sen blev det middag på Tralltorpet, med det obligatoriska drickahofrosévinochrökaförmyckethänget.
Då vi alla har en semitidig dag imorgon så rundade vi av vid 23.30.

Jag och Linda ska låna Melker och Emil och ta med dom till Lådbilslandet.
Ska blir hur kul som helst.
Sofie ska ringa Pelle Plattsättare och kolla om han kan lösa så jag och Linda också får åka nån Lådbil!

Nu är det dags att sova...
Men ger dagen 5 toast av 5 möjliga!



TaTa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar