tisdag 17 juli 2012

Ni som inte behöver jobba med mig...

Status cigaretter dag 3: NOLL

Som min chef så snällt sa...
"Ja, det är ju jätte bra..säger ni som inte behöver jobba med henne"
Haha

Min humörsvängningar kanske är lite värre än vad dom brukar vara...haha

Idag stog det att jag skulle jobba Entré...
Tänkte att det va bäst att dubbelkolla detta eftersom jag i princip aldrig jobbar entré, och för att vi har olika kläder på oss i hov och entré så pallade inte sätta på mig "fel" tröja.
Som jag misstänkte skulle jag jobba hov och därmed ha på mig skjorta.

Jag kommer in i hovbåstet, iklädd min skjorta, och börjar kolla kvällens bokningar...

Chrille: Ska du jobba hov idag?
Jag: Ja
Chrille kollar konstigt på mig och säger.."Jaha"
Jag: Ja men vad brukar jag jobba som då? as arg och stirrar på honom med ögon förmodligen svartare än min själ...

Han backar nåt steg...sätter händerna i luften och säger "wow, tänkte bara för att det stog Entré på ditt schema"
Jag: Ja, men nu skulle det tydligen inte vara så och vänder på klacken.

Jag är inte sämre än att jag kan känna själv att han verkligen inte förtjänade detdär...
Ber lite halvt om ursäkt...

Chrille: Eh, börja röka istället
haha

Annars har det gått bra...
Måste bara hitta saker att sysselsätta mig med.

På jobbet är det ju inga konstigheter.
Vi får ju inte änns röka när vi är instämplade.

Idag hade jag dötid mellan 14.00 och 14.30...halvtimmen innan jobbet.
I vanligafall hade jag suttit på uteplatsen och....ja rökt.
Nu la jag ett till lager lack på mina naglar.

Nu bloggar jag istället för att röka...
Sysselsätter händerna. haha

Det känns lättare idag...men jobbigt som fan!!

Riktiga utmaningen blir ju när man ska ha en fylla...
Klarar jag en fylla utan cigg...den dan kommer jag säga att jag har slutat röka.
Inte innan...just nu är jag i gråzonen...
Den tunna, tunna linjen mellan hålla tankar och rörelser på annat håll...och gå ut och röka.

En morot till mig sälv...
Klarar jag detta ska jag unna mig nya tänder.
Haha nä det är inte så att dom ramlar ut käften på mig..
Men har alltid haft snéa tänder...
Min glugg jag hade mellan mina framtänder plastades igen för att jag inte fick tandställning.

Plasten har ju nu missfärgats av all rökning, allt kaffe och rödvin.

Mina "cigarettpengar" ska där med gå till tandfasad.
Nya "rökfria" Carro ska ha raka och vita tänder.

Vad tror ni om det?
Kommer jag att klara det här...eller låter jag cigaretterna bestämma?






Tack för denna gång.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar